تابلو فرش طرح گل فانوس کد 117

تابلو فرش طرح گل فانوس کد 117

1,500,000 تومان

موجود است

تابلو فرش طرح گل فانوس کد 117

Flower Carpet Tableau

  • محل بافت: سردرود تبریز
  • ابعاد تابلو: 80 ×55 سانتی متر
  • تراکم بافت: 50 رج

تابلو فرش طرح گل فانوس کد 117

چرا گلها این همه مورد توجه هنرمندان قرار گرفته اند؟ به نحوی که نقاشان، عکاسان و بافندگان تابلو فرش همواره از به تصویر کشیدن آن لذت می برند؟ پژوهش‌ها نشان می‌دهد نگاه کردن به گل‌ها باعث برانگیخته شدن احساس شادی، آرامش و طراوت در افراد می شود و غم و اندوه را از انسان دور می‌کند به نحوی که هدیه دادن گل به همدیگر همواره و از گذشته های بسیار دور میان ما ایرانیان و البته در سراسر جهان مرسوم بوده و رسمی بسیار پسندیده محسوب می شود. البته گلها همیشه نمادی برای به غنیمت شمردن زمان به حساب می آیند چراکه در اوج شادابی و نشاط عمر کوتاهی دارند. اما بافندگان زبردست ایرانی و در این میان ریز نقشان تبریزی نیز گلها را اغلب موضوع مورد باقت خود قرار داده اند. تابلوفرش گل فانوس نیز حکایت از همین داستان دارد. گویا طراح و بافنده با به تار و پود کشیدن این گل ها بر روی تابلو فرش، می خواهد این طراوت و نشاط را جاودانه سازد به نحوی که همواره در خانه های ما این حس طراوت و سرزندگی موج زند.

تاریخچه فرش بافی در خطه ایران

با یقین می‌توان گفت که از تاریخ پیدایش فرش اطلاعات موثقی در دسترس نمی‌باشد. لیکن هنرهایی مانند نمد بافی، زیلو بافی، سبد بافی، گلیم و جاجیم بافی با توجه به کشفیات و آثار باستانی به ثبت رسیده است و همه و همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا پیدایش هنر قالیبافی به وفور شکل گیرد. بدیهی است که فرش‌های اولیه متشکل از طرح‌های بسیار ساده و ذهنی بافنده بوده است. با توجه به این که محققان در پی کشف اولین مهد فرش بافی بودند، مصر را مهد این هنر فکری انتخاب نمودند منتها اولین کشف پروفسور رودنکو که فرش پازیریک نام داشت در کوههای سیبیری در سال 1949 حاکی از آن است که هنر فرش بافی در ایران بوده است. تصاویر آهو در حال چرا کردن، سوارکاران، حیوانات افسانه‌ای همراه با بدن شیر و سرعقاب با حاشیه‌های گل در فرش پازیریک، رودنکو به این نتیجه رسید که نگاره و ساختار فرش با نقش تخت جمشی شباهت دارد.در همین راستا پرفسور رودنکو نظریات پیشین را ابطال نمود و بر اساس نمونه علمی، آسیای مرکزی مهد قالیبافی شناخته شد. حتی دست نوشته‌های چینی حاکی از آن است که نخستین مدرک در دسترس مربوط به سلسله ساسانیان می‌باشد. اوج شکوفایی هنر ایرانی کشف شده و باقی مانده را باید در دوران صفویه کندوکاو کرد. چرا که در این دوران می‌توان به نمونه‌های بارز منقش‌کاری، هنر قالی‌بافی و کاشی‌کاری اشاره نمود. در این دوران می‌توان به علاقه شاه طهماسب به هنر فرش بافی اشاره نمود زیرا خود یکی از طراحان فرش بافی محسوب می‌شود. و همین علاقه وی باعث شد هنرمندان بزرگ را در تبریز گرد هم آورد و به آنها کمک نمود و پیشرفت این هنر در زمان شاه عباس خود را نشان داد. شاه عباس یک کارگاه در اصفهان راه اندازی نمود و منجر به تولید فرش‌های نفیس شد که در همین راستا کارگاههایی در بسیاری شهرها مانند کاشان، شیروان، مشهد، قره باغ، گیلان، استر آباد احداث نمود و منجر به تولید فرش‌های گرانبها و نفیسی نظیر فرش چلسی و اربیل و فرش‌هایی مزین که امروزه در اکثر موزه‌های دنیا وجود دارد، گردید.

توجه:

جهت حفظ کیفیت تابلو فرش و همچنین در نظر گرفتن سلیقه شما هنر دوست عزیز تابلو فرش ذکر شده رفو یا به اصطلاح پرداخت نشده است. لذا عکس گرفته شده و همچنین عکس موجود در فایل پیوست از نمای پشتی تابلو فرش می‌باشد. لطفا در هنگام سفارش در توضیحات ذکر نمایید که خواهان طرح سه بعدی از تابلو فرش هستید یا خیر. کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و اطلاعات لازم را در اختیار شما خواهند گذاشت.

مشخصات کلی

ابعاد : 80 ×55 سانتی متر

سایر مشخصات محصول

شکل : مستطیل
محل بافت : سردرود تبریز
نام طرح : گل فانوس
نحوه رنگرزی : طیفی
وزن تقریبی : 4 کیلوگرم
تراکم بافت : 50 رج
جنس پرز : مرینوس و ابریشم
جنس نخ تار (چله) : ابریشم
نمای تصویر : پشت
پرداخت و روگیری :
مــزایا
مــعایب