تابلو فرش طرح بوی بهار کد 130
  • تابلو فرش طرح بوی بهار کد 130
  • تابلو فرش طرح بوی بهار کد 130
  • تابلو فرش طرح بوی بهار کد 130

تابلو فرش طرح بوی بهار کد 130

3,200,000 تومان

موجود است

تابلو فرش طرح بوی بهار کد 130

The smell of spring Carpet Tableau 

  • محل بافت: سردرود تبریز
  • ابعاد تابلو: 100× 67 سانتی متر
  • تراکم بافت: 50 رج

تابلو فرش طرح بوی بهار کد 130

تاریخ 800 هزاره ساله ایران خبر از آن دارد که این فقط یونان نیست که زمانی در باستان الهه‌هایی داشته‌اند. آری ایران باستان نیز همچون یونانیان الهه‌های متعدد داشتند. الهه مهر، الهه باستان، الهه جنگ و ... . در این میان الهه زیبایی جایگاه خاصی دارد. الهه زیبایی ایران باستان برخلاف یونانیان مظهر زیبایی باطنی و آرامش است و این زیبایی در ذات اوست نه در ظاهر او.
نقاشان، پیکره سازان و در این بین بافندگان هر یک به نحوی این الهه را به تصویر کشیده اند و گویا تابلو فرش سروش یا شش خیال نیز طرحی از این نوع باشد.
رنگهای بسیار جذاب و دلربا، طرح هایی خیال گونه و آرامش بخش که همگی بیننده را با خود به اوج دریای سکوت و آرامش می کشاند. آری لذت دارد ساعت‌ها نشستن و غرق در این رنگ و طرح شدن.
بر خلاف تندیش و نقاشی‌های یونانیان، تندیس‌های ایرانیان و پورتره‌ها و حتی تابلو فرش‌های این مرز و بوم در عین زیبایی ظاهری نوید از حجاب و زیبایی سیرت دارد.
تابلو فرش بوی بهار  بهشتی به نمایش می‌گذارد و دستان زبر دست بافنده و طراح طوری تار وپود این فرش را بار نگ های مختلف در هم می‌آمیزد که گویا جایگاه هر رنگ به او الهام شده است. هنر نزد ایرانیان است و بس و مردم این مرز و بوم خاک را به هنر کیمیا کنند.

تاریخچه فرش بافی در خطه ایران

همواره با یقین می‌توان گفت که از تاریخ پیدایش فرش اطلاعات موثقی در دسترس نمی‌باشد. لیکن هنرهایی مانند نمد بافی، زیلو بافی، سبد بافی، گلیم و جیم بافی با توجه به کشفیات و آثار باستانی به ثبت رسیده است و همه و همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا پیدایش هنر قالی بافی به وفور شکل گیرد. بدیهی است که فرش‌های اولیه متشکل از طرح‌های بسیار ساده و ذهنی باف بود. با توجه به این که محققان در پی کشف اولین مهد فرش بافی بودند، مصر را مهد این هنر فکری انتخاب نمودند منتها اولین کشف پروفسور رودنکو که فرش پازیریک نام داشت در کوههای سیبیری در سال 1949 حاکی از آن دارد که هنر فرش بافی در ایران بوده است. تصاویر آهو در حال چرا کردن، سوارکاران، حیوانات افسانه‌ای همراه با بدن شیر و سرعقاب با حاشیه‌های گل در فرش پازیریک، رودنکو به این نتیجه رسید که نگاره و ساختار فرش با نقش تخت جمشی شباهت دارد. در همین راستا پرفسور رودنکو نظریات پیشین را مبطل نمود و بر اساس نمونه علمی، آسیای مرکزی مهد قالیبافی شناخته شد. حتی دست نوشته‌های چینی حاکی از آن دارد که نخستین مدرک در دسترس مربوط به سلسله ساسانیان می‌باشد. اوج شکوفایی هنر ایرانی کشف شده و باقی مانده را باید در دوران صفویه کندوکاو کرد. چرا که در این دوران می‌توان به نمونه‌های بارز منقش‌کاری، هنر قالی‌بافی و کاشی‌کاری اشاره نمود. در این دوران می‌توان به علاقه شاه طهماسب به هنر فرش بافی اشاره نمود زیرا خود یکی از طراحان فرش بافی محسوب می‌شود. و همین علاقه وی باعث شد هنرمندان بزرگ را در تبریز گرد هم آورد و به آنها کمک نمود و پیشرفت این هنر در زمان شاه عباس خود را نشان داد. شاه عباس یک کارگاه در اصفهان راه اندازی نمود و منجر به تولید فرش‌های نفیس شد که در همین راستا کارگاههایی در انواع شهرها مانند کاشان، شیروان، مشهد، قره باغ، گیلان، استر آباد احداث نمود و منجر به تولید فرش‌های گرانبها و نفیسی نظیر فرش چلسی و اربیل و فرش‌هایی مزین که امروزه در اکثر موزه‌های دنیا وجود دارد، گردید.

توجه:

جهت حفظ کیفیت تابلو فرش و همچنین در نظر گرفتن سلیقه شما هنر دوست عزیز تابلو فرش ذکر شده رفو یا به اصطلاح پرداخت نشده است. لذا عکس گرفته شده و همچنین عکس موجود در فایل پیوست از نمای پشتی تابلو فرش می‌باشد. لطفا در هنگام سفارش در توضیحات ذکر نمایید که خواهان طرح سه بعدی از تابلو فرش هستید یا خیر. کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت و اطلاعات لازم را در اختیار شما خواهند گذاشت.

مشخصات کلی

ابعاد : 100× 67 سانتی متر

سایر مشخصات محصول

شکل : مستطیل
محل بافت : سردرود تبریز
نام طرح : بوی بهار
نحوه رنگرزی : طیفی
وزن تقریبی : 4 کیلو گرم
تراکم بافت : 50 رج
جنس پرز : مرینوس و ابریشم
جنس نخ تار (چله) : ابریشم
جنس نخ پود : --
امضا تابلو فرش : شعر باف اثر استاد فرشجیان
نمای تصویر : روبه‌روی تصویر
پرداخت و روگیری :
مــزایا
مــعایب